Jak uszyć prostą sukienkę? Gdzie szukać podpowiedzi? Linki cz1.

5/06/2017 eumycha 4 Komentarzy




Wiem, jak to jest marzyć o tym, by samodzielnie uszyć sobie sukienkę.
Pewnie niejedna z Was poszukuje informacji na ten temat.
Sama kiedyś szukałam.
Kiedyś pokazałam Wam sukienkę moro uszytą na podstawie formy idealnej.
Idealnej na mnie.
Zrobiłam tę formę według własnych wymiarów. 
Uważam, że jest idealna, ponieważ jest prosta. Mogę według niej szyć sukienki z różnych tkanin - a każda będzie inna.
Kiedyś podzielę się z Wami tym, jak zrobić taką formę.
Potrzebuję na to trochę więcej czasu.


Dzisiaj mogę się z Wami linkami do stron, gdzie możecie znaleźć podpowiedź.

Każda z nas poszukuje innej podpowiedzi.

Komuś wystarczy link do strony z gotowymi wykrojami do wydrukowania.
Ktoś inny potrzebuje informacji, jak samodzielnie przygotować wykrój.
A może ktoś potrzebuje podpowiedzi, jak korzystać z wykrojów dostępnych w czasopismach.

Dzisiaj zapraszam Was w podróż przez krainę linków.

Mam nadzieję, że to Wam pomoże.

Myślę, że wiele rzeczy prosto tłumaczy Ruda , tutaj podaję link do filmu, jak uszyć prostą sukienkę z dzianiny, ale u Rudej znajdziecie mnóstwo innych porad. Można także sięgnąć po jej książkę "Co za szycie". Są tam porady, jak zdjąć miarę, zrobić wykrój na proste ciuszki. Ta książka oraz filmy Rudej z pewnością pomogą początkującej.


Po drugie, warto zajrzeć na etiblog, jest tam sporo tutoriali krok po kroku, ponadto na stronie sklepu Eti znajdziecie także filmy, jak używać poszczególnych stopek do maszyny.

Słoneczna Małgorzata  także pomoże poszukującym podpowiedzi- kto wie, może właśnie u niej znajdziecie, to co Wam potrzebne.

Poszukujący wykrojów do wydrukowania znajdą je na stronie PAPAVERO. Jest tam sporo ciekawych, ale już nieco bardziej skomplikowanych wykrojów. W większości są to wykroje dla osób, które coś więcej szyją, ale parę prostych rzeczy też się znajdzie.


Tym z Was, które potrafią samodzielnie zrobić formę prostej sukienki polecam stronę, która dla mnie jest rewelacyjna moldesdicasmoda.com Jest w języku hiszpańskim, chociaż nie znam tego języka, to tę stronę uważam za kopalnię informacji o modelowaniu. 

Na zakończenie, dla tych których nie przeraża ogrom informacji polecam Pinterest!

Kiedy zaczynałam marzyć o szyciu trafiłam do sklepu z tkaninami, w którym nie tylko kupiłam tkaninę na pierwszą w życiu spódnicę, ale również otrzymałam wskazówki, jak wykonać formę. Pani proponowała mi nawet, że może ją dla mnie przygotować, żebym miała pewność, że będzie dobra.
 Może i Wy macie taki sklep z tkaninami w okolicy, albo szyjącą sąsiadkę?
Jeśli nie, to zajrzyjcie do Domowej Krawcowej albo odwiedźcie SEWINGPRO


Na początek tyle.
Chętnie poczytam Wasze opinie lub propozycje co do następnego przewodnika po linkach.














4 komentarze:

  1. Z porad z pewnością wiele osób skorzysta. Kiedyś próbowałam coś uszyć, ale nie mam serce do tego typu działalności. Za to na drutach mogę wydziergać wszystko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam tak falami, szycie, dzierganie, szydełkowanie, filcowanie... coś muszę cały czas robić.

      Usuń
  2. Z tych linków najbardziej przypadł mi do serca filmik Rudej. Nie jestem obeznana w temacie więc lubię kiedy wszystko jest wytłumaczone jak pięcioletniemu dziecku. Przyznam, że mam problem ze znalezieniem sukienki o idealnym kroju (w sklepie trudno dostać coś dopasowanego do sylwetki jeśli nie ma się figury gruszki), wychodzi na to, że mam o 4 rozmiary za małe biodra. Dlatego raczej nastawiam się na samodzielne konstruowanie swojego idealnego wykroju.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak. Ruda, potrafi dobrze wytłumaczyć. Powodzenia w konstruowaniu. W razie trudności może będę mogła pomóc.

      Usuń

OBSERWUJĄ